Kolla upp tidskriften innan du skickar iväg ditt manus!

in English

Funderar du som forskare på att publicera dina resultat i en ny tidskrift som kontaktat dig ?
Har du fått avslag på ett manus och söker andra tidskrifter att publicera din artikel i?

Biblioteket och LiU E-press har utvecklat en ny digital tjänst som hjälper dig få en första uppfattning om en tidskrifts rykte, synlighet i olika databaser och ranking. Där finns också information om kostnader för publicering, ev. rabatter och möjligheterna till parallellpublicering i DiVA. Här hittar du LiU Journal CheckUp.

Ännu mer användbar och fördjupad information för strategisk publicering finns på bibliotekets sida Publicera strategiskt.

En annan läsvärd sida med en checklista för tidskriftsbedömning är Think Check Submit

Du kan naturligtvis också kontakta oss för mer vägledning biblioteket@liu.se

One Reply to “Kolla upp tidskriften innan du skickar iväg ditt manus!”