Upptäck Liunet – Din digitala kompass under studietiden

**This blog post is also available in English**

Önskar du att det fanns en plats där all viktig information du behöver under din studietid fanns samlad? Letar du efter en enkel väg till allt från schemahantering till de bästa verktygen för dina studier? Då är Liunet din nya bästa vän!

Allt du behöver, på ett ställe

På Liunet finns allt du behöver för att navigera genom dina studier. Här kan du enkelt få koll på hur du hittar på campus, bokar grupprum och håller reda på ditt schema. Dessutom kan du ladda ner viktig programvara och få tillgång till erbjudanden som gör dina studier både effektivare och roligare.

Biblioteket – få hjälp när du behöver det

Det är lätt att köra fast som student, särskilt när du inte hittar rätt information eller kämpar med att värdera källor. Universitetsbiblioteket erbjuder resurser för att hjälpa dig lyckas.

På bibliotekets sidor på Liunet hittar du all information om hur du kommer åt de böcker och artiklar du behöver för dina kurser. Mycket av materialet finns digitalt, och vi visar dig hur du enkelt kan nå det hemifrån – perfekt för sena pluggkvällar eller studier på distans.

Men visste du att biblioteket erbjuder mer än böcker? På Liunet kan du hitta workshops och föreläsningar om 3D-skrivare, referenshanteringsprogram, Excel och om alla fantastiska verktyg du kan låna, till exempel symaskiner, VR-utrustning och 3D-skrivare. Oavsett om du är nybörjare eller erfaren, finns det något för dig.

Bli din egen expert

Liunet erbjuder dig massor av guider och resurser som hjälper dig att vässa dina akademiska färdigheter, från informationssökning och källkritik till att skriva och presentera ditt arbete. Med dessa verktyg i din arsenal kommer du att vara väl rustad för att nå dina mål på LiU.

Liunet är mer än bara en resurs – det är din personliga guide till att göra det mesta av din studietid. Logga in och upptäck hur vi kan hjälpa dig att lyckas!

Hitta till Liunet

Allt du behöver för att logga på på Liunet är ett aktiverat LiU-ID. Du kan nå Liunet direkt genom att besöka universitetets webbplats och klicka på länken längst ner på sidan. Om du redan är inloggad på Lisam, klicka på LiU-symbolen för att komma till den digitala entrén, där du snabbt kan navigera vidare till Liunet. Så snart du är inne kommer du att ha tillgång till allt du behöver för att maximera din studietid.

Digitala entrén

Skrivet av Rebecka Öhrn, bibliotekarie, Vallabiblioteket